Hearthstone: Heroes of Warcraft - Moje talie rankingowe

Moim zamiarem jest zgromadzenie w tym miejscu wszystkich talii jakimi w Hearthstone grałem, gram i pewnie grał jeszcze będę. Każdą wersję poszczególnej talii staram się tu pobieżne omówić. Wszystkich zainteresowanych szczegółami dot. danego decku zapraszam do odpowiednich wpisów na blogu oraz do filmów na YouTube (przekierujecie się do nich poprzez kliknięcie numeru w nawiasie).

Oczywiście wraz ze zdobywaniem przeze mnie kolejnych kart, będę modyfikował obecne talie i tworzył nowe. 

Wszystkie nazwy zaczerpnąłem od imion postaci z uniwersum Wiedźmina, którego jestem ogromnym sympatykiem. Niechaj wieśmakowo-warcraftowa unia od dziś trwa... przez 1000 lat! ;P

Wraz z rozwojem gry, stosowaniem przez graczy nowych taktyk i zmianami "mety", same talie (oraz karty) także ulegają przeobrażeniom. To niekończący się proces, na który pragnę zwrócić uwagę wszystkim przeglądającym. To co sprawdza się dziś, jutro może już nie działać tak samo.

Wszystkie filmy, których celem było zaprezentowanie jakiejś talii w Hearthstone znajdziecie na playliście poniżej. W przypadku niektórych decków, filmów ich prezentujących jest więcej niż jeden. Filmy uszeregowane są od najnowszego do najstarszego, najbardziej aktualne talie znajdziecie u szczytu playlisty.


UWAGA! Mniej więcej w okresie premiery dodatku Przedwieczni Bogowie postanowiłem nie wklejać tu screenów wszystkich talii jakimi gram. Najnowsze talie znaleźć można na playliście powyżej lub ewentualnie na moim profilu HearthPWN. Miejsce to pozostawiam jako pewnego rodzaju archiwum :)

Druid: Fregenal (kontrolna talia typu midrange). Upierdliwe prowokacje pod wodzą druida to zaskakująco skuteczna i uniwersalna talia (1).


Wojownik: Geralt (talia kontrolna). Wolna ale bardzo uniwersalna talia radząca sobie ze wszystkimi rodzajami decków przeciwników (1).


Mag: Sheala (talia agresywna). MechoMag bo to agresywny mag na mechach wspartych przepotężnymi zaklęciami Janiny, na czele z Pirowybuchem oraz nowością w postaci Echa Medivha (1). Kolejne wersje znacznie bardziej nastawione na stronników, czyli jeszcze więcej mechów (2) / (3).


Czarnoksiężnik: Menno (talia agresywna typu zoo). MechoZoo, czyli niedroga talia na mechach stanowiąca powrót do korzeni Zoo - nawałnica małych i tanich kreatur - agresja, synergia i... Chochlikoza (1).


Szaman: Zoltan (talia typu midrange). Tania talia na mechach wspartych wyjątkową bronią oraz kultowymi szamańskimi zaklęciami (1). Wersja znacznie wzmocniona ale i droższa (2).


Kapłan: Bohr (kontrolna talia typu midrange). Powrót kapłana po Klątwie Naxxramas, nowe karty, nowe możliwości - jest siła (1).


Druid: Hierofant (pseudo-agresywna talia). Tzw. Token Druid w wersji dosyć uniwersalnej, radzącej sobie zarówno z agresywnymi, jak i kontrolnymi taliami oponentów (1), wzmocniona wersja (2).


Łotr: Morenn (talia kontrolna). Anty-aggro talia mająca za zadanie zatrzymać oraz oczywiście pokonać agresywnie grających przeciwników (1).


Paladyn: Cahir (talia kontrolna). Agonia flegmatyka, czyli deck Uthera oparty na kartach z agonią i wzmocniony jego najbardziej upierdliwymi kartami klasowymi (1).


Mag: Yennefer (kontrolna talia oparta na zaklęciach mrożących). Chyba najbardziej upierdliwa talia w całej grze. Wersja bez kluczowego Lodowego Bloku (1).


Paladyn: Zygfryd (talia agresywna). Wspierana Boską Łaską i Tarczą talia zbudowana wokół małych stworów z wyjątkowymi umiejętnościami, dopałek do nich i mocnych finiszerów (1).


Mag: Filippa (talia agresywna). AggroMag, czyli maszyna do zabijania, czasem szybka, czasem cierpliwa, zawsze upierdliwa... i zabójczo skuteczna (1). Wersja z Arcymagiem Antonidasem (2).


Łowca: Iorweth (talia agresywna typu rush). Bardzo groźna talia wykorzystująca zabójcze sekrety, wyjątkową broń oraz synergię pomiędzy bestiami Rexxara (1). Znacznie przerobiona talia po Klątwie Naxxramas i osłabieniu Wygłodniałego Sępa (2), wersja znacznie bardziej kontrolna (3). Powrót do korzeni czyli bardzo agresywny łowca po Czarnej Górze (4).


Szaman: Yarpen (kontrolna talia typu midrange). Bardzo uniwersalna talia, której cechą szczególną są silne stwory i zaklęcia o niskim koszcie many (jednak niektóre z przeciążeniem) oraz z pozoru niegroźne totemy (1) / (2) / (3).


Czarnoksiężnik: Emhyr (talia agresywna typu zoo). Bardzo tania talia oparta na dużej liczbie stronników o niskim koszcie many. Dzięki swojej umiejętności Gul'dan wprost zalewa przeciwnika armią wypierdków (1). Droższe i mocniejsze wersje: ze Strażnikami Zagłady (2), Liroy'em (3) oraz po Naxxramas (4) i GvG (5). Talia z Doktorem Hukiem (6).


Druid: Vilgefortz (kontrolna talia typu midrange). Siła tego decku to dodatkowa mana, potężne kreatury z prowokacją oraz elastyczne umiejętności wielu kart (1) / (2) / (3).


Wojownik: Letho (talia agresywna). Tania, szybka i przyjemna talia oparta na pewnego rodzaju synergii pomiędzy kartami (1). Droższa i znacznie zmodyfikowana wersja, ciągle w fazie testów (2). Talia po Klątwie Naxxramas (3) oraz dodatku Gobliny vs. Gnomy (4).


Kapłan: Jaskier (kontrolna talia typu midrange). Najtańsza wersja skupia się na dopalaniu i leczeniu kluczowych kreatur (1), zaś droższa w większym stopniu na "kradzieży" kart bogatszym przeciwnikom (2). Wersja testowana w Rewirze Zbrojnych Naxxramas (3).


Mag: Merigold (kontrolna talia typu midrange). Jest to pierwsza talia, którą regularnie grałem w rankingu (1) i w swoim premierowym miesiącu gry w HS udało mi się nią dotrzeć do rangi 8. Po pewnym czasie przeszła delikatne przeobrażenia nastawione na mocniejszy koniec (2), a potem na odrobinę większe możliwości obronne przeciw bardzo agresywnie grającym przeciwnikom (3) / (4) / (5).


Moje talie przygodowe. Zapraszam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz