SYSTEM OCENY GIER

Warto na wstępie zaznaczyć, że każdy system oceny gier jest w zasadzie subiektywny - nie ma ogólnoświatowych wytycznych, akademickich kryteriów czy skonkretyzowanej skali wartościowania, do których każdy mógłby się stosować. Gry jako dzieła kultury i ludzkiej kreatywności bardzo trudno zamknąć w jasno zdefiniowanych ramach, nawet w obrębie jednego gatunku. Obiektywna ocena gry jest więc zadaniem trudnym. 
Nie znaczy to jednak, że nie należy dążyć do poprawy tej sytuacji - rozwijania metodologii, narzędzi badawczych i porównawczych, do wypracowania standardów, systemu wartościowania i klarownej skali ocen. Oczywiście trzeba to robić - na tym polega postęp oraz rozwój danej dziedziny ludzkiej działalności. Gry oceniam więc zgodnie z własnymi upodobaniami, zainteresowaniami i oczekiwaniami ALE staram się zachować w tym rzetelność, a każdą ocenę być w stanie merytorycznie uzasadnić.
Dana ocena oznacza, że określona produkcja jest według mnie:

10 - genialna
9 - rewelacyjna
8 - bardzo dobra
7 - dobra
6 - przyzwoita
5 - średnia
4 - taka se

3 - słaba 
2 - bardzo słaba
1 - żałosna

Poszczególne kolory oznaczają zaś kategorie określające mój stosunek do danej gry w kontekście polecania jej innym graczom: 

   - z czystym sumieniem polecam w zasadzie każdemu
   - gry, do których mam poważne zastrzeżenia ale w które zagrać zdecydowanie warto 
   - produkcje, których ewentualny zakup radzę odłożyć do czasu wyjątkowo atrakcyjnej przeceny
   - szkoda czasu nawet jeśli rozdają za darmo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz